Domnu’ „Nimeni” vrea un Preşedinte „Nimeni”

Alexandru D. Filimon  deschide-ochii-la-casatorie

Prea puţin îi pasă românului de rând cine va ajunge preşedinte. Acest român pe care l-am botezat domnu’ „Nimeni” nu face figuraţie în imaginaţia finaciaro-politică, problemele lui nu sunt de prime time (probabil pentru că sunt de atâta timp încât par eterne), iar să le incluzi în dezbateri, conferinţe este destul de neoriginal şi desuet. Privesc neajutorat dezlănţuirile de imaginaţie izvorâte din epicentrul oricărei politici editoriale din România şi anume “Ruperea USL”. La un moment dat am fost şi eu forţat de editorul sef să pun această întrebare unui analist politic pe care îl intervievam. Răspunsul lui, mai degrabă reacţia lui la întrebarea cu pricina a fost să mă duc la facultate şi să mai învăţ nişte carte. Comicul acestei poveşti este că respectivul îmi fusese deja profesor. Totuşi mi-a zis un lucru interesant dupa ce m-a etichetat cu condescendenţă “Nu pleacă câinii din măcelărie”. Pentru cine se întreabă unde este dreapta din România, autentică, europeană, americană, populară ar fi bine să le răspundem “Stau la coadă să intre în măcelărie când uşa este închisă”. Acolo este “dreapta” românească…

Citesc pe toate publicaţiile zvonuri, ştiri, analize, ipoteze, scenarii despre ruperea USL şi candidatura lui Ponta la alegerile prezidenţiale toate începând cu şoc, şoc, şoc, exclusiv, în exclusivitate, schimbare dramatică de situaţie, criză în Guvern în USL etc. În mod obiectiv te întrebi dacă tot ţin cu atâta patos politic ziarele de această problemă de ce nu se oferă în mod voluntar să-i facă campanie premierului. Deci, să fie bine ca să nu fie rău, zic.

Opoziţia politică din România care există doar la microscop ar trebui să cotizeze la toate aceste publicaţii care profeţesc sau propăvăduiesc “ruperea USL”, singurul proiect al opoziţiei… Câtă luciditate atâta dramă… Domnul „Nimeni” nu are nici un aliat în lupta sa cu viaţa românească, politicienii au afacerile lor private mass-media la fel, intelectualii se retrag in institute, academii si universităţi. Nu este de mirare că România este pisc în topurile ţărilor cu un consum de alcool ridicat. Cum spune beţivul meu interesant din faţa blocului “o frunză şi o beţie să-mi rămână Udrea mie, că Basescu-i terminat are ficatul praf”. Cum tot românul e poet aşteapt şi varianta “USL în versuri”. Până atunci mă gândesc la ce mi-a zis beţivul interesant “Bai, eu dacă n-aş bea, m-aş enerva rău tare, bah!”

Lasă un răspuns

Liviu Brătescu

cercetător și om politic liberal

POLITICA ÎN PIONEZE - Horia Pană

"Îmi place zgomotul produs de democraţie." (James Buchanan, al 15-lea preşedinte american)

Bellum omnium

blog George Damian

brînzoaice cu gem

Incultura ne distruge, mă baiatule...

Civitas Politics

Analizăm politica

