„Celălalt” este un pretext pentru noi „Înşine”

COPYRIGHT 2009: PAUL BUCIUTA/ ARTISTA / TANGO

Alexandru D. Filimon

Uneori ne dorim o altă relaţie doar pentru a ne reseta. O altă persoană reprezintă impulsul necesar pentru a evolua, afirmăm noi, redefinindu-ne căutând alte locuri, alţi oameni, citind alte cărţi făcând amor în poziţii nebuneşti şi poznaşe. Cum poate fi o altă persoană pretextul necesar pentru a descoperi adevărul despre noi? Mă gândesc că este mai uşor să- ţi amortizezi căderea abisală în sine decât să rişti să ajungi într-o prăpastie fără fund şi fără întoarcere. Să fie „Calea” soluţia cea mai uşoară? Ne-am obişnuit că totul să fie greu, trăim într-o cultură a sinelui auto-mutilat? Mă interesează mai mult să-mi pun aceste întrebări decât să mă chinui să găsesc răspunsuri.

Aventura deschide lăuntric astfel de teme, dezlănţuie imaginaţia proprie; un exerciţiu mult mai important decât destinaţia finală, şi anume răspunsul. Poate şi o altă relaţie este o aventură la care ar fi bine să nu urmărim răspunsul, ci aventură.

Mă tem de multe ori că orice persoană aş lăsa să intre în viaţa mea la un momemnt dat m-ar face să dau nas în nas cu mine şi cu chipul meu lăuntric. Nu ar fi mai bine că atunci când mă voi întâlni cu celalat „eu” să fim amândoi schimbaţi, transformaţi, nu resetaţi?

 

 

 

Lasă un răspuns

Liviu Brătescu

cercetător și om politic liberal

POLITICA ÎN PIONEZE - Horia Pană

"Îmi place zgomotul produs de democraţie." (James Buchanan, al 15-lea preşedinte american)

Bellum omnium

blog George Damian

brînzoaice cu gem

Incultura ne distruge, mă baiatule...

Civitas Politics

Analizăm politica

