Pragmaticii consumă actualitate în exces

pragmatism

Alexandru D. Filimon

Weekendul a ajuns să fie mai agitat si rapid decît zilele din saptămînă. Individul modern nu deplînge faptul că rapiditatea desfăsurării acţiunilor sale şi ale celor din jur i-a răpit din farmecul discret al intimităţii. Acest spatiu intim, distanţa de repaos a omului faţă de lume se consumă asemeni unei curse de Formula 1 în stil brownian. Acum este, acum nu mai este, totul se preschimbă cînd apare adjectivul titan „fast”.Cred că oamenii puteau fi răpitori şi fără acest adjectiv.

Trăim,mîncăm, rîdem, glumim doar în actualitate, ne consumăm în actualitate.Trecutul este un subiect închis rezervat istoricilor, viitorul aparţine mereu altei generaţii, astfel nu ne rămîne decît prezentul cu bicisnica noastră perspectivă de multe ori. Să nu-l confundăm cu un ”Carpe diem”. Noi nu trăim prezentul, noi trăim actualitatea.Unii dintre noi recomandă această reţetă mioritică pentru a putea face faţă unei Romînii putrezi cu miasmă de ratare. Cu putină băutură putem spune că ne aflăm şi în Miami. Stiţi vorba aia „Şi noi ca Borcea”.

Am rămas impresionat cu ani în urmă cînd un personaj autentic  a spus urmatoarele „Eu nu pot să citesc că mă ia somnul, dar aici la mine în birou am o canapea şi din cînd în cînd mă mai aşez să mă gîndesc”. Vă daţi  seama, un individ care îsi rezervă un timp pentru un proces numit gîndire. În lumea actualităţii acest proces este un vestigiu, o piesă de muzeu a raţionalităţii. Nu este Gigi Becali o persoană de cultură, în schimb este o persoană care mai trăieste în trecut şi nu se consumă doar în actualitate.

Nu spun să mai citim o carte, dar din cînd în cînd să ne aşezăm pe un scaun şi să ne mai gîndim. Asta, bineînţeles, dacă nu suntem prea pragmatici…

2 Responses to Pragmaticii consumă actualitate în exces

  1. Ca sa ai trecutul, prezentul si viitorul mereu cu tine, trebuie sa fii geograf sau să cunoşti unul! 😛

    Apreciază

  2. Sau poti sa te infratesti cu Mama Omida…Este o solutie…

    Apreciază

Lasă un răspuns

Liviu Brătescu

Incultura ne distruge, mă baiatule...

POLITICA ÎN PIONEZE - Horia Pană

"Îmi place zgomotul produs de democraţie." (James Buchanan, al 15-lea preşedinte american)

Bellum omnium

blog George Damian

brînzoaice cu gem

Incultura ne distruge, mă baiatule...

Civitas Politics

Analizăm politica

