Dacă eşti tare în Gură, trebuie să ai Falca groasă

falcaAlexandru D. Filimon

Aseară am avut o revelaţie: mi-am amintit de ce PDL a pierdut alegerile şi de ce nu are un prezidenţiabil autentic, nu unul pe hârtie. Privind emisiunea lui Rareş Bogdan nu am putut să ratez momentul futil şi absurd în care Gheorghe Falcă, primar al Aradului, se năpusteşte vertiginos asupra lui Ciprian Dobre, preşedinte CJ Mureş. De ce este important acest moment având în vedere că suntem unşi cu toate alifiile când vine vorba despre conflictul politic din România? Primarul Aradului a sesizat discursul aşezat, uşor plictisitor al lui Ciprian Dobre şi a simţit nevoia să îl desfiinţeze la televizor pe sistemul „sunt tare în gură, te fac fraiere”. În cinismul său politic primarul a văzut o posibilitate să puncteze politic, bunul simţ a ajuns sac de box la televizor. Ceea ce nu ştie spontanul prezidenţiabil PDL Falcă este că nu poţi imita nonconformismul politic al lui Trăian Băsescu.

Actualul preşedinte al României era un veritabil politician de opoziţie, un fel de prădător politic cu un autentic nonconformism politic. Finul sau încă nu a aflat că nu poţi imita nonconformismul deoarece nonconformismul este inimitabil, cel mult ajungi un epigon şi un epigon nu este prezidenţiabil. PDL nu are un candidat la prezidenţiale deoarece nimeni nu a dorit să iasă din paradigma nonconformismului politic al lui Trăian Băsescu. Just with wanna bes you won’t have a president.

Ne-am obişnuit cu astfel de conflicte intre persoane şi nu între idei. Unii spun că nu mai există polemică, dezbatere eu spun că numai există nici comunicare deoarece interlocutorii politici nu mai au nimic în comun. Până una alta trebuie să fie „tare în gură” ca să reuşeşti în politica naţională…Şi nu uitaţi cu Falca groasă.

 

 

Lasă un răspuns

Liviu Brătescu

cercetător și om politic liberal

POLITICA ÎN PIONEZE - Horia Pană

"Îmi place zgomotul produs de democraţie." (James Buchanan, al 15-lea preşedinte american)

Bellum omnium

blog George Damian

brînzoaice cu gem

Incultura ne distruge, mă baiatule...

Civitas Politics

Analizăm politica

