Handicapaţi politic în căutare de ţeapă

vlad 2

 Alexandru D.Filimon

După ce am asistat nevinovat la un pseudodialog de zile mari între nişte cunoscuţi despre cum trebuie să tragem în ţeapă (la propriu) politicienii, m-am gândit că mulţi oameni din România sunt handicapaţi din punct de vedere politic. Dar am şi constatat că spiritul antidemocratic uneori ţine loc de moralitate.

Când auzim de politicieni, mulţi dintre noi se gândesc să-i tragă-n ţeapă şi când auzim de politică ne gândim la ţepe. Fiecare în parte, sub impulsuri morale arzătoare, visează să fure admirând în secret pe cei care practică acesta meserie demult. Pentru ceilalţi însă se înfăţişează drept reîncarnarea maiestuoasă a lui Vlad Ţepeş.

Violenţa şi setea de sânge par singurele soluţii raţionale şi eficiente pentru cetăţeni. Ne place să fim chibiţi, şefi în castelul nostru gri de ciment purtând discuţii interminabile despre fleacuri şi bufeuri politice.

Suntem handicapaţi politic, ne urăm politicienii, dar ne-am dori să fim ca ei şi totodată ne mândrim că nu suntem ca ei, nişte canalii mizerabile. Nu mai înţelegeţi nimic, nu? Românul este un pumn de contradicţii asemeni nodului gordian.

Urmaşii lui Ţepeş împărţiţi între masochişti şi ţepari.

4 Responses to Handicapaţi politic în căutare de ţeapă

  1. Interesant mi se pare faptul ca mai stiu si eu anumite persoane care, la alegerile dintre Geoana si Basescu, l-au votat pe domnitor.

    Apreciază

  2. Ce pot sa spun …noi romanii sunt „firesti” chiar si cand facem aceste lucruri, suntem o oaza de autenticitate…cateodata ne surprindem singuri

    Apreciază

  3. Haimanale says:

    Nu suntem handicapati politic, n-am iesit inca din zona revolutiei vazuta ca schimbare sociala. Este uimitor cum elogiem fanaticii care sparg teste cu pietre din caldaram in Kiev si cum nu stim cine este Radoslaw Sikorski care prin forta cuvantului a reusit sa inregistreze prima victorie a UE in fata Rusiei.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Liviu Brătescu

Incultura ne distruge, mă baiatule...

POLITICA ÎN PIONEZE - Horia Pană

"Îmi place zgomotul produs de democraţie." (James Buchanan, al 15-lea preşedinte american)

Bellum omnium

blog George Damian

brînzoaice cu gem

Incultura ne distruge, mă baiatule...

Civitas Politics

Analizăm politica

