Omul de piatră nu se înmoaie

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alexandru D.Filimon

Unele lucruri mă emoţionează până la lacrimi, la fel de multe alte lucruri mă revoltă până la o infinită încrâncenare. Nu pot să trăiesc pasiv, retras într-un cocon cu design de libertate şi poate prin acest lucru mărturisesc neputinţa de a crede orbeşte în mine.

Am crescut cu modele, am crescut admirând cu sinceritate şi celeritate diverse figuri ale istoriei sau simpli inşi, brilianţi sau nu, cu care m-am intersectat când şi când. Nu am uitat niciodată că sunt oameni când i-am judecat aspru şi nu am uitat o clipă calităţile fiecăruia când înşiram acolade de minusuri şi defecte.

De la un timp tot întâlnesc oameni care îmi spun cu sinceritate şi linişte “Nu-mi pasă” sau “Nu mă interesează” când le povestesc ce s-a mai întâmplat fie în viaţa personală, fie în societate. De multe ori sunt de piatră, sunt reci pe interior fericindu-se cu instincte afective scăzute. Într-un fel îi înţeleg din prisma egolatriei, egocentrismului agătându-se de un mecanism de auto-apărare ce ia forma indiferentei, obrăzniciei sau superiorităţii, dar nu pot să admir un om ce refuză un sentiment din frică, ce refuză viaţa prin neantizare.

Când nimic nu te mai revoltă, eşti cu adevărat mort pe dinăuntru sau te transformi într-un “emo” vinovat de sentimente?

Când trăieşti fără să admiri, trăieşti cu adevărat singur?

 

 

Lasă un răspuns

Liviu Brătescu

cercetător și om politic liberal

POLITICA ÎN PIONEZE - Horia Pană

"Îmi place zgomotul produs de democraţie." (James Buchanan, al 15-lea preşedinte american)

Bellum omnium

blog George Damian

brînzoaice cu gem

Incultura ne distruge, mă baiatule...

Civitas Politics

Analizăm politica

