Cârlanul în politică nu poate fi nici pisic        

 

carlanul

Cu ceva ani în urmă, participam la o conferinţă simandicoasă în calitate de student al Facultăţii de Stiinţe Politice. Pe lângă tăvălugul de “Excelenţă ,Vă rog”, “Excelenţă se poate”, folosit exhasutiv pentru a denumi interlocutorii (până şi ei doborâţi de plictisul unei asa culante adunări), am reţinut un apelativ interesant, şi anume “cârlan”.

Mi se părea total nepotrivit pe atunci ca Andrei Pleşu să întreţină atmosfera umoristică cu apelative de zoo şi sincer credeam, în post-virginitatea mea politică, că tinereţea este o virtute în politică. Astăzi realizez că am greşit judecându-l aspru pe Andrei Pleşu, şi mai realizez că însuşi Andrei Pleşu a greşit în taxonomia sa politică.

Cârlanul este o faptură utilă, cu o legitimitate istorică considerabilă care se află pe buzele oricărui ţăran ceva mai avut când vine vorba să deguste un pahar de vin lângă o carne fragedă şi gustoasă. Un cârlan are totuşi vitejie, îndârjire şi determinare (cel puţin biologică) reală.

 

Politica nu poate fi un tărâm zoologic, la fel cum nici Cârlanul în politică nu poate fi pisic.

 

Lasă un răspuns

Liviu Brătescu

cercetător și om politic liberal

POLITICA ÎN PIONEZE - Horia Pană

"Îmi place zgomotul produs de democraţie." (James Buchanan, al 15-lea preşedinte american)

Bellum omnium

blog George Damian

brînzoaice cu gem

Incultura ne distruge, mă baiatule...

Civitas Politics

Analizăm politica

